Content marketing
CESTA OD STATÍSÍCŮ K MILIÓNŮM ZA POUHÝCH 12 MĚSÍCŮ
Jak díky SEO přilákate nové klienty
Ve světě digitálního marketingu je obsah králem. Ale jak můžete pomocí obsahu nejen zaujmout, ale také přilákat více klientů a významně si zvýšit obrat firmy? Hlavně, pokud máte produkt, který má delší rozhodovací proces a většinou jej musí zákazník vidět. Tento úkol jsem měl na začátku roku 2023. Věděl jsem, že to bude na delší lokty, ale nic, co by bylo nemožné. A abych to zde zbytečně nenatahoval, tak jdeme rovnou na fakta.
Prvním krokem jsme si museli definovat formát a vše ostatní, co k content marketingu patří, ať to není jen bezmyšlenkovité nic, co se musí dělat, protože je to trendy. Zvolili jsme tedy formát krátkého videa do 1-2 minut. Zaměření bylo hlavně na představení produktů a jeho výhod. Sepsali jsme s klientem scénáře, kde bude obsah použit, na koho bude cílen, jak by měl vypadat a dali do toho pár prvků, které budou lidi trochu nasírat a tím zdarma zvyšovat dosah.
Počáteční data nebyli příliš dobré, ale když vezmeme v potaz to, že se o to nikdo od založení firmy nestaral, tak to celkem šlo. Obrat na organickém dosahu byl v jednotkách statisíců, takže ta startovací čára byla celkem přijatelná. V našem obsahovém plánu bylo důležité mluvit jako naše cílová skupina, bez příkras, lidsky a s použitím lidových termínů, které každý zná. Zároveň provádět revize SEO na webových stránkách, zůstávat relevantní.
TAK CO? PŘIPRAVENI DO TOHO ŠLÁPNOUT?
Poctivá příprava, to je zkrátka základ všeho. Tento formulář Vás provede první části mého nabíracího procesu, který má celkově 3 kroky - Formulář / Online meet / Brief.
Můžeme začít? Můžeme!
V plánu jsme měli vydávat 1- 2 krátké videa v měsíci, které odpovídali prodejní době a dalším marketingovým aktivitám. Hlavním cílem byl Instagram reels, jako pomocníka jsme zapojili dva vybrané influencery, jeden product placement v telce a díky fotografiím, které vznikli jsme mohli i aktualizovat podklady ve výkonnostních reklamách, takže co šlo, to jsme recyklovali dál a dál.
Důležité je mít na paměti, že věci, jako je SEO, organický dosah nebo engagement rate se nezvedne přes noc. Je za tím několikaměsíční až několikaroční práce.
A výsledek? 392 % navýšení obratu v organickém dosahu za pouhý rok práce.